IMG 1824

Ranuan kunta painottaa julkikuvaansa jatkossa hillan varaan. Hilla-brändiä viedään eteenpäin erityisellä Arktinen hillakylä -teemalla, jonka on tarkoituksena olla Ranuan viestinnän kärkenä kaupassa, palveluissa ja matkailussa. Teemasta on tehty tavaramerkki, joka aiotaan rekisteröidä jo lähiaikoina sekä suomen- että englanninkielisin tekstein.
Hilla-brändi liittyy kunnassa päivitettävänä olevaan elinkeino-ohjelmaan, jota esiteltiin viime viikon tiistaina valtuustosalissa.
Samalla kun brändiä kehitetään, pyritään itse hillaa tuotteistamaan ja siten nostamaan sen paikallista jalostusastetta. Ranua osallistuu Lapin ammattiopiston johtamaan Luonnosta liiketoiminnaksi -hankkeeseen, jossa ollaan rakentamassa aiheen kehittämiseksi kolmea erilaista työpajaa.
Juuri uusituilla nettisivuillaan kunta esimerkiksi hakee hillan jalostajia pian aloitettavaan Hillakouluun. Lue lisää uusimmasta Kuriirista.